PRO ACT ENTERTAINMENT © UFEEST.BE 2009
Wist u dat:
- 86 % van uw consumenten naar de radio luistert in de wagen op weg naar de winkel,
- 99% van de gezinnen in Vlaanderen over een radio beschikt en dat reeds 87 % kabeldistrubutie thuis heeft liggen,
- 95 % van de Belgische bevolking wekelijks via het medium radio bereikt wordt,
- 1 op 3 volwassenen naar de radio luistert op hun werk,
- 2 op 3 personen naar de radio luistert tijdens het internetten,
- radioreclame gemiddeld 44 % goedkoper is dan reclame in kranten en zelfs 58 % voordeliger dan advertenties in magazines,
- het auditief geheugen tot 3 maal langer werkt dan het visueel geheugen,
- de luisteraar dmv. ‘give-aways’ gemotiveerd wordt om naar reclame- blokken te luisteren,
- de Vlaamse consument gemiddeld meer dan 3 uur per dag naar de radio luistert, en dit in tegenstelling tot de krant, die gemiddeld 20 minuten per werkdag gelezen wordt, en de huis-aan-huisbladen nog geen 13 minuten per week.