PRO ACT ENTERTAINMENT © UFEEST.BE 2009
Het is gebruikelijk in de radioreclame om te werken met een basis radiospot van 30 seconden. Natuurlijk kan deze basislengte gewijzigd worden en dit met aanpassingen van telkens 5 seconden.
Hoe langer de spot hoe meer informatie je erin kwijt kan. De prijs wordt bepaald door de spotlengte.
Spotlengte --> % in vergelijking met 30 sec.
15 sec. 70%
20 sec. 80%
25 sec. 90%
30 sec. 100%
35 sec. 115%
40 sec. 130%
45 sec. 145%
50 sec. 160%
55 sec. 170%
60 sec. 180%
Het aantal reclamespots per dag kan variëren: 6 spots, 8 spots of 10 spots, afhankelijk van de gekozen duur van de campagne (hoe korter de campagne, hoe meer spots per dag of omgekeerd: als de campagne langer duurt, kan men voor minder spots kiezen) en het doel van de campagne (naambekendheid vergaren, een actie aankondigen,...). Denk eraan: Herhaling is zeer belangrijk